Wachttijden

Gezien de lange wachttijd is er een opnamestop tot november.

Als u zich aanmeldt , worden uw gegevens genoteerd op een aanmeldingsformulier en komt u op een wachtlijst te staan.  Uw algemene gegevens worden genoteerd, uw klacht en hulpvraag, uw beschikbaarheid en eventuele voorkeuren voor behandelaar. Wanneer er plek is bij een van de psychologen wordt u gebeld wanneer u aan de beurt bent.

De behandelwachttijd is 1 tot 2 weken. Dat betekent dat de behandeling direct start nadat  u  gestart bent met de gesprekken (intake)

Wanneer u de (aanmeld)wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Zie voor verdere informatie de regels van de NZA

Deze pagina is 17-9-‘21 geactualiseerd.